Ukoronowana na Królową Disco Polo

Gdybym na forum zadała pytanie "kto jest królową disco polo" 
z pewnością natychmiast dostałabym odpowiedź zwrotną: Shazza

źródło
I nic w tym dziwnego, ponieważ Magda Pańkowska była, jest i będzie najpopularniejszą wokalistką lat 90 co niewątpliwie również przekłada się na okrzyknięcie Jej królową. Natomiast problem zaczyna się, gdy z przeszłości przechodzimy w teraźniejszość. Jak wiadomo "nic nie może przecież wiecznie trwać" i nawet władza królewska ma swój kres. Więc kto jest następczynią Shazzy? Tu byłoby można debatować bardzo długo, ponieważ kandydatek jest kilka. Na stronie dziennik.pl pojawił się jakiś czas temu artykuł mówiący o tym, że "To właśnie Eva Basta przejęła po legendzie lat 90-tych koronę królowej gatunku.", zaś już kilka lat wcześniej inne źródło podało, że jest nią Etna, którą media obwołały królową "po brawurowym występie w listopadzie 2007r. w Sali Kongresowej w Warszawie"(etna-music.bloog.pl)Już niejednokrotnie próbowano wskazać "nową" królową- jak widać niestety bądź stety obeszło się to bez jakiegoś większego rozgłosu..

Jednak na początku lipca br. sprawy związane ze wskazaniem królowej disco polo nabrały zawrotnego tempa, za sprawą Łukasza -oddanego i wiernego fana Zespołu Mejk. Sympatycy muzyki łatwej, lekkiej i przyjemnej już po wielokroć mogli zauważyć chociażby na faceboook'u Jego sympatię do formacji wyrażaną m.in. w bardzo ciepłych i życzliwych komentarzach. Jak sam mówi "ODDAŁBYM ŚWIAT I ŻYCIE ZA MEJKUSIÓW " więc kiedy trzeba potrafi również niczym lwica bronić swoich przyjaciół ;) Łukasz ma przeogromny szacunek dla całego zespołu jak i Ich twórczości, którą uważa za unikatową. Jest świadomy sukcesów i osiągnięć Zespołu, dlatego postanowił samemu dokonać koronacji. Uroczystość odbyła się 3 lipca - dzień przed I Ogólnopolskim Polo Tv Hit Festiwalem w Szczecinku- podczas odwiedzin zespołu, w Jego rodzinnym domu.

Takie Ciebie Manie: Łukaszu, dziękuję że zechciałeś ze mną porozmawiać. Na samym początku powiedz skąd u Ciebie taka fascynacja zespołem Mejk? 
Łukasz: Wszystko zaczęło się od roku 1999, kiedy jako mały chłopiec oglądając program Disco Polo Live po raz pierwszy usłyszałem piosenkę "Dotknij mnie". Bardzo mi się spodobał ten utwór, często nawet go sobie nuciłem, ale nie ukrywając zaczął się okres, kiedy odchodziło się od tego rodzaju muzyki. Z upływem lat jednak ta sympatia musiała gdzieś tam w mojej podświadomości dojrzewać, ponieważ w 2009 usłyszawszy piosenkę "Nie nie może przecież wiecznie trwać" w wykonaniu Mejk powróciły dawne wspomnienia. Zacząłem przesłuchiwać również inne nagrania zespołu, tym samym pogłębiając swoją sympatię do wokalistki. 
Takie Ciebie Manie: Która jak wiem rozwinęła się już do tego stopnia, że jesteś w stałym kontakcie z zespołem prawda?
Łukasz: Tak :) Chociaż na początku były to raczej bardziej oficjalne rozmowy. Zwracałem się do Elwiry na "proszę pani". Obecnie prowadzimy już luźniejsze pogawędki. Nawet wysłałem Jej kiedyś czekoladki i całkiem niedawno różę. Nagrałem również piosenkę "Elwira, Królowa Disco z Morąga"- "A w Morągu, A w Morągu Elwira, Tam Królowa Disco Polo Mieszka" do której sam ułożyłem tekst. 
Takie Ciebie Manie: Kiedy poznałeś osobiście "Mejk'ów"?
Łukasz: Po raz pierwszy udało nam się spotkać w te wakacje. Dowiedziałem się, że nieopodal mojej miejscowości w której mieszkam odbędzie się duży festiwal disco polo, na którym również wystąpią. Tak do końca nie wiedziałem czy wezmę w nim udział i czy się zobaczymy, ale Elwira zaproponowała, że dzień wcześniej mnie odwiedzą. Oczywiście bardzo się ucieszyłem, po czym trochę nawet przeraziłem, ponieważ niecodziennie mam okazję gościć tak ważnych dla mnie ludzi. Tym bardziej, że to była... Królowa.
Takie Ciebie Manie: Ale wtedy chyba jeszcze nieoficjalnie?
Łukasz: Elwira jest dla mnie od dawna Królową, ale faktycznie masz rację wtedy jeszcze była nieoficjalnie. Postanowiłem skorzystać z okazji i podczas odwiedzin wręczyć Jej koronę na znak mojego uznania, robiąc tym samym niespodziankę wszystkim przybyłym, ponieważ odwiedził mnie również mąż Elwiry- Mariusz oraz Ich fantastyczni tancerze: Basia i Sławek. Bardzo miło wspominam to spotkanie, chociaż na początku trochę się bałem jak będzie ono przebiegać. Ale niepotrzebnie, bo to są naprawdę wspaniali ludzi. Takie Ciebie Manie: Tego popołudnia nie tylko Elwira została odznaczona?
Łukasz: Zgadza się. Również Basia i Sławek zostali przeze mnie odznaczeni medalami. Natomiast Mariuszowi wręczyłem "Jankowy Kapelusz" aby miał na zmianę. Tak więc dla każdego było coś miłego :) Chciałem, aby ten dzień był wyjątkowy dla wszystkich. 
Takie Ciebie Manie: I z pewnością taki był, ponieważ wykazałeś się niesamowitą kreatywnością. Wiem również, że na tym się nie skończyło, ponieważ podobno w dniu I Ogólnopolskiego Polo Tv Hit Festiwalu w Szczecinku pokonałeś nieco ponad 30 km na rowerze, aby osobiście dopingować Królową pod sceną.
Łukasz: To prawda. Sam z pewnością bym się nie zdecydował na uczestnictwo, ale w ostatniej chwili umówiłem się z koleżanką :) Niestety autobusy nie kursują u nas zbyt często, a ostatni chwilę wcześniej odjechał. Pomyślałem, że rower okaże się trafnym rozwiązaniem. I zapewne wyprzedzę Twoje kolejne pytanie czy ktoś nie mógł mnie podwieźć. Otóż znajoma, z którą się umówiłem owszem zaoferowała mi dzień wcześniej jakby co swoją pomocą... ale nie chciałem sprawiać Jej kłopotu. :)
Takie Ciebie Manie: Jesteś CRAZY! To co robisz dla Zespołu zasługuje naprawdę na przeogromną pochwałę. Życzę Ci wszystkiego co najlepsze i mam nadzieję, że... do usłyszenia! 

Obecnie ludzie zbyt często oglądają się na innych, zastanawiając się przy tym, czy to co zrobią, bądź powiedzą zostanie przez większość przyjęte. Na szczęście Łukasz nie ma z tym problemu i swoją postawą pokazuje, że mimo wszystko warto być jeszcze indywidualistą kroczącym własnymi ścieżkami, nawet jeśli wiążę się to częściowo z jakąś krytyką- której sam również doświadczył. Z pewnością teraz zmartwię tych, którzy uważają że Miko wyłącznie nadskakuje i przypochlebia się wokalistce, która takich jak On ma na pęczki. Otóż udało mi się porozmawiać z Elwirą Mejk, która dała jasno do zrozumienia, że Łukasz nie jest jakimś tak przypadkowym fanem. Opowiedziała również o początkach Ich znajomość oraz emocjach związanych z koronacją i ugoszczeniem. 

Takie Ciebie Manie: Witam serdecznie. Przypomina sobie Pani w jaki sposób Łukasz się po raz pierwszy z Panią skontaktował?
Elwira: Oj tak naprawdę to nie pamiętam. Chyba właśnie przez fb. Napisał do mnie. Rozmawiałam z nim, tak jak z wieloma ludźmi, którzy do mnie piszą. Potem okazało się, ze Łukasz stał się kimś wyjątkowym.
Takie Ciebie Manie: Spodziewała się Pani kiedyś takiego zaangażowania ze strony fana?
ElwiraW najśmielszych przypuszczeniach – nie ! Róże , czekoladki , kartki z życzeniami – wysyłane wielokrotnie od niego do mnie. Prócz tego prowadzi fan club Mejk. Zna wszystkie moje piosenki, sam ułożył na mój temat kilka i sam je wykonał, a potem przesłał. Zawsze mnie dopinguje i daje wiarę, ze to co robię, jest warte mojego zaangażowania. 
Takie Ciebie Manie: Które zachowanie Łukasza okazało się najbardziej zaskakujące?
ElwiraNo właśnie te przesyłki pocztowe. Pamiętam pierwszą czerwoną różę wysłaną kurierem w długiej tubie. W środku oprócz kwiatu była aspiryna, żeby dodać ją do wody, aby róża była dłużej świeża. Udokumentowałam to fotkami Oprócz tego, to jak nas podjął w swoim domu, kiedy do niego przyjechaliśmy całym zespołem.
Takie Ciebie ManieNo właśnie, a jak wyglądała podróż zespołu?
ElwiraJechaliśmy z nastawieniem, że będzie to wyjątkowe spotkanie. I tak było. Było ciasto i desery, wino i czekoladki No i oczywiscie koronacja hahahhahahaha Dostałam różową koronę i berło, oraz słowa o oficjalnej koronacji przez MIKO. Każdy z nas otrzymał też jakieś drobne upominki. Siedzieliśmy, rozmawialiśmy, śmialiśmy się. Było naprawdę miło i wyjątkowo. Potem Łukasz pokazał nam swój ogródek, chwilę porozmawialiśmy z jego mamą i ruszyliśmy w dalszą drogę, pełni wrażeń.
Takie Ciebie ManieRozumiem, że była Pani zadowolona z gościny jaką przygotował?
ElwiraOczywiście tak – tak jak napisałam – Miko przygotował się bardzo staranne. Było wysprzątane, podane ślicznie na stole, a ja siedziałam na specjalnym fotelu.
Takie Ciebie Manie: Jak się Pani czuła w momencie koronacji?
ElwiraWyjątkowo, czule i jednocześnie z wielkim uśmiechem na twarzy. To rzadkość mieć takiego fana, który przykłada tyle starań do jednej osoby.
Takie Ciebie Manie: Spodziewała się Pani kiedyś Oficjalnej Koronacji i okrzyknięcia Królową Disco Polo ?
Elwira: Nie. Może do końca nie czuję się nią, bo wiele jest wokalistek na rynku muzyki disco. A samo słowo – królowa disco wielokrotnie już padało. Doceniam to, że Miko to właśnie dla mnie w swoim sercu zarezerwował ten tytuł. Bardzo mu dziękuję. To ważne dla każdego artysty, aby odbiorcy go doceniali. 
Takie Ciebie Manie: Faktycznie, już nie raz próbowano wskazać obecną "Królową Disco", jednak Koronacja odbyła się po raz pierwszy. Serdecznie Gratuluję Tytułu oraz dziękuję za rozmowę.

Tego dnia nie było tłumu ludzi, kamer, fajerwerków czy dziennikarzy. Wystarczyło domowe ciasto oraz czekoladki, aby atmosfera zrobiła się niezwykle wyjątkowa. Jak wcześniej wspomniałam próbowano już nie raz wskazać następczynie Shazzy, jednak pomijając pojawienie się tych kilku artykułów i nagłówków opiewających mianem "najważniejszej", nikt nie zdobył się na nadanie komukolwiek oficjalnego tytułu i symbolicznej korony- które otrzymała od swojego najwierniejszego fana wokalistka zespołu Mejk. Co nie oznacza, że Elwira jest kogokolwiek następczynią, ponieważ słowo "następczyni" oznacza m.in. naśladowanie, kontynuację, a Mejk ma swój własny repertuar, swój własny niepowtarzalny styl. Została wyróżniona i tym samy jest pierwszą wokalistką oficjalnie ukoronowaną na Królową Disco Polo co tak naprawdę oznacza niesamowite uznanie za osobowość, serce oraz dotychczasowy dorobek artystyczny :)





M


E


J


K





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz